N O V I N K Y 2021

Predpoveď počasia
Počasie na 14 dní

17.11.2021

Naše šteniatka mali včera 7 dní "click - Šteňatá"

Kačenka je skvelá mamina, nespustí ich z očí, zahrieva, umýva, stráži.
Malá BEE BEE je ešte veľmi krehká, vyžaduje zvýšenú starostlivosť a asistenciu pri kŕmení, aby ju ostatní dvaja súrodenci nevytlačili a nezlízli všetku smotanu. Už však prekonala magickú hranicu 200g a ak všetko pôjde ako má, tak dnes-zajtra by mohla zdvojnásobiť svoju pôrodnú váhu. Pevne veríme a dúfame, že bude o.k.

10.11.2021

Ak niekto vyzerá ako Anjel, určite ho budú hore potrebovať.

Bola si tu krátko, ale vďaka ti, krutá matka príroda, aj za ten jeden deň a bezsennú noc, čo som sa mohla pokochať týmto zázrakom zrodenia.
Spi sladko Anjelik, ktorému sme ešte nestihli dať meno. A pozdrav hore všetky naše cavaliere.

09.11.2021

Dnes je deň D pre náš Béčkový vrh kingov

Takto sa derieme na svet. Mamina je super, ukážková rodička (klop-klop-klop)

farba (color) pohlavie (sex) váha (weight) čas (time) meno (name) foto foto hlava (head)
blenheim sučka (female) 136 g 12,50 B...

B Buco Cassanova B Buco Cassanova
ruby sučka (female) 114 g 13,00 BEE BEE

ruby pes (male) 176 g 13,25 BACCHUS

B Buco Cassanova B Buco Cassanova
ruby sučka (female) 148 g 14,10 BASIA

31.10.2021

Posledná výstava v tomto roku na Slovensku. Ako inak - s nami :-)
KLEO Buco Cassanova sa krásne ukázal, výstavu si užíval a bol ocenený známkou V1 a titulmi CAC a res. CACIB

Rozmaznávaný posledný potomok našej krásnej Olinky a nemenej krásneho otca Monaca týmto splnil podmienky na udelenie titulu Šampión Slovenska!

07.10.2021

Zvyčajne deti a šteniatka nosí bocian. Mne by však tento rok, ako vytúžený narodeninový darček, mal priniesť šteniatka Martin na bielom koni.
Vždy mi doma sľubovali, že mi donesie snehovú nádieľku, ale málokedy mu to vyšlo. Tento rok si fakt sneh môže nechať, len nech nám prinesie zdravé kingíčatá :-)
Po všetko zlom čo nás tento rok chovateľsky postretlo, len v tichosti dúfame, že tentokrát to výjde.

04.10.2021

Najväčším "sviatkom" všetkých chovateľov je Svetová výstava. Tento rok sa konala v Brne a my sme si ju nenechali újsť.
Pre zmätky s covidom a neistotu aká ovládala celý proces prihlasovania sme sa rozhodli vystaviť iba nášho prvého kingieho odchovanca Gustíka.

Sprievodnými akciami k Svetovej výstave bola aj prestížna Medzinárodná výstava všetkých plemien a Špeciálna výstava plemena king charles spaniel

Pyšní sme na našeho blonďáčika, ukázal sa v radostnej nálade a kondícií aká sa v kruhu nedala prehliadnuť.

Výsledky ANGUS Buco Cassanova:

Medzinárodná výstava (posudzoval Hoenderken Hildeward (NL) ) - V1, CAC
Svetová výstava (posudzovala Oľga Dolejšová (CZ) )- V2, res.CAC
Špeciálna výstava king charles spanielov (posudzoval Robert Kotlár (HU) )- V1, CAC, Víťaz farby, BOB

Viac fotografií uverejním neskôr, keď sa z maratónu skonsolidujeme :-)

26.09.2021

Tento víkend pokračujeme v našom septembrovom výstavnom maratóne. Tentokrát v Nitre

Včerajšie výsledky:
ANGUS Buco Cassanova - V1, CAC, CACIB, BOB - a týmto splnil podmienky na získanie titulu Šampion Slovenska

UZO Zlodziejska Zgraja (allias Jacek) - V1, CAJC - týmto vo veku necelých 13 mesiacoch splnil podmienky na získanie titulu Junior šampión Slovenska

Naša krásna hosťujúce Pája PAPAYA Santana Gwellian - V1, CAC, res. CACIB - a tiež týmto splnila podmienky na získanie titulu Junior šampión Slovenska
(skôr ako sme stihli urobiť dokumentačné foto, rozhodla sa schladiť si dlhé uši v miske s vodou napitie :-) )

KLEO Buco Cassanova - V2. res. CAC

Včerajšia výstava bola v znamení športových výsledkov - šprint po výstavisku medzi posudzovaním cavalierov a kingov.
Za mojej éry výstavníctva sa mi ešte nestalo, aby organizátor takýmto spôsobom zmenil na poslednú chvíľu rozhodcov a miesto vystavovania mojich 2 prihlásených plemien. Ale zvládli sme.

20.09.2021

Po dlhšej informačnej odmlke na web stránke máme veľa veľa veľa noviniek. Kde začať?

Začnem najčerstvejšou novinkou
ANGUS Buco Cassanova - náš úplne prvý kingí odchovanec splnil v sobotu podmienky na získanie titulu najvyššieho - Interšampion (C.I.B.)
Nepatrí sa chváliť, ale musím! Pyšná som veľmi, veľmi a myslím, že nebudem ďaleko od pravdy, ak poviem, že je to asi prvý Slovenský odchov s dosiahnutým titulom Interšampion. Ak sa mýlim, rada sa opravím.
Prší mi do nosa, veľmi, veľmi !!! :-)

Do našej svorky pribudla nová cavalierska posila.
Vítame u nás HELLEN z Malého Majera. Je to dcéra krásne zdravého veterána, ktorý brázdil výstavné kruhy spolu s našim Monacom, charizmatického a úžasného black and tan Bou Bou (Gawin Minowara). Zároveň je to po mamine Cloe z Malého Majera vnučka nášho ikonického Etara Prokopská hvězda, po ktorom sme si túto jar plánovali nechať šteňa našej Olinky, ale nebolo nám dopriate.
Sme nesmierne vďační našej kamarátke Beatke Lacíkovej, že nám tohto malého čierneho diablika zverila a sľúbili sme jej, že u nás bude mať raj na zemi. :-)
(samostatnú stránku len pre ňu doplníme čochvíľa aj s fotoalbumom)

Na mesačné hosťovanie za účelom vystavovania k nám prišla naša 15 mesačná psia krsná dcéra Pája (Papaya Santana Gwellian).
Na klubových výstavách v Pezinku 4.9.2021 si vybehala 2x CAJC a Najkrajšiu mladú fenku výstavy.
Výstavu v Užhorode (UA) 18.-19.9.2021 si napriek dlhej ceste a zlému počasiu užívala, dostala 2x CAC, 2x CACIB a BOB
Budúci víkend nás čakajú 2 výstavy v Nitre a ďalší víkend už strávi so svojou paničkou na Svetovej výstave v Brne.
Je to veľmi milá, bezproblémová a nádejná mladá dáma, ešte o nej určite budeme počuť.
Je nám cťou ju môcť na časti jej výstavnej cesty sprevádzať. :-)

Na klubových výstavách v Pezinku sa zúčasnil aj náš mladý "drobček" Jacek a očaril obe rozhodkyne svojou výstavnou charizmou. Jeho to proste nesmierne baví, určite ho v kruhu nikto neprehliadne :-)
UZO Zlodziejska Zgraja (allias Jacek) - 2x CAJC
V sobotu sa predstaví ešte v Nitre a pokúsi sa zabojovať o posledný titul do Junior šampiona Slovenska.

Náš Kleo sa začína meniť na atraktívneho psa :-) Dospieva.
Na Klubových výstavách v Pezinku v pomerne silnej konkurencii, na naše prekvapenie, nechal súperov za sebou.
KLEO Buco Cassanova - 2x CAC. V nedeľu si šancu o vyšší titul Víťaza farby doslova (prepytujem) presral, keď tesne pred nástupom do kruhu si v jednej klietke psík zasekol nohu a rovno Kleovi za zadkom zjačal. Inak otrlý Kleo sa tak zľakol, že musel ísť na trávičku von a zatiaľ rozdali tituly :-) Aj to sa stáva na výstavách :-)

Na výstave v Užhorode (UA) 18.-19.09.2021 sa opäť krásne predviedol a zaslužil si tituly:
2x CAC, 1x res. CACIB, 1x CACIB, 1x BOS
Nasledujúci víkend skúsi šťastie v Nitre.

Náš Užhorodský show team:

Hromadné naberanie energie na ďalšie doprodružstvá:

17.08.2021

Po veľmi dlhej covidovej prestávke sme sa vybrali za hranice všedných dní a dopriavame sme si pár dní dovolenky.

Slovensko sme opustili 12.8. večer smer Kutná Hora, aby sme sa vyhli cestovaniu 13teho piatok.
Kto nás pozná vie, že to aj tak nepomôže, takže hneď za hranicami sme narazili na prvú obchádzku, a urobili si nočnú neplánovanú obhliadku Moravy :-), takže sme to následne zaparkovali pri prvej pumpe a prespali do rána.
V piatok doobeda sme však už zdarne dorazili do Kutnej Hory, zakempovali a začali užívať dovolenku.

Postupne začali prichádzať spolukempujúci priatelia a začala prvá "teoretická príprava na zajtrajšiu výstavu"
V sobotu výstava krásna, počasie extrémne horúce, až tak, že sme ho podcenili a dostali úpal. Takže noc bola ťažká, preťažká, predháňali sme sa v "telefonovaní do Austrálie" ...
V nedeľu výstava rovnako krásna a rovnako extrémne horúca - to už som s vypätím posledných síl dokázala vystaviť svojich psov a naše krsňa Papáju a vyčerpaním som zaspala spánkom spravodlivých - neviem o zbytku dňa. Z nedele nemám ani žiadnu fotografiu, lebo môj dvorný fotograf nezvládol vyliezť z postele.

Moji vystavovaní chlapci boli skvelí, krásne sa predviedli, hanbu nášmu trénerovi ani mne rozhodne neurobili.

Kleo Buco Cassanova získal 2x V2, res. CAC
UZO Zlodziejska zgraja (alias Jacek) získal v sobotu V1, CAJC a v nedeľu V3

Obaja chlapci s nádhernými posudkami od renomovaných rozhodkýň Vierky Stloukalovej (SK) a Míši Čermákovej (CZ)

V pondelok sme sa ráno pobalili a presunuli sa o pár km ďalej na sever do Podlevína k priateľom Švédikovcom. Cestou sme sa však zastavili na rozhľadni u Kaňku v Kutnej Hore, kde sme hlavne v chládku krásneho lesa vyvenčili psy a my si dali dobrú kávu na rozhľadni.
Pred cestou do Podlevína sme ešte neodolali urobiť prepadovú neohlásenú návštevu za Zbýšově u Míši, ktorej sme sa tým už dlhšie vyhrážali. Míša zvyknutá na všeličo nás privítala s úsmevom jej vlastným, bolo nám potešením môcť s ňou stráviť pár príjemných chvíľ a následne sa na vlastné oči presvedčiť, že naozaj nekecá, že Zbýšov je malebné miesto. Psy a my sme sa s radosťou poprechádzali okolo krásneho rybníka v lese.

Večera nás už čakala v Podlevíne. Vytešili sme sa so šteňatami Santana Gwellian, pokecali, čo sme za 4 dni nestihli v kempe v Kutnej Hore :), vypili vínko, vyhriali sa v slanej vírivke a zaspali ako bábätká (podaktorí ešte spracovali fotografie :-) )

V utorok nám domáci pripravili výlet - výstup na hrad KUMBURK. Počasie sa umúdrilo a konečne sa ochladilo, takže to bolo fakt veľmi príjemné

Streda bola pecka!!! Navštívili sme hrad PECKA. Cestou späť sme zastavili na najlepšej zmrzline v okolí, ktorú nám priamo pred očami robili z čerstvého mrazeného ovocia podľa želania

Vo štvrtok sme venovali nákupom, prechádzke v nádhernej prírode v okolí Podlevína a netrpezlivo sme očakávali návštevu rodiny otca šteniatok.
Posledná spoločná večera, vínko a vírivka, zajtra sa už presúvame bližšie k hraniciam.

Presunuli sme sa na krásnu Dolnú Moravu, urobili výlet v romantickej prírode k prameňu rieky Morava a podvečer sa presunuli na Slovensko v Beatke Lacíkovej do Stupavy. Nezávislá kontrola vrhu musí byť :-)

V nedeľu sme ešte vyliezli na hrad Pajštún, dopriali sebe aj psom poslednú dovolenkovú vychádzku a poobede sa vrátili domov.
Všade dobre, doma najlepšie :-) , ale už teraz sa tešíme na nový výlet.

Kliknutím na fotografiu si môžete pozrieť fotodokumentáciu z našej dovolenky:

10.08.2021

Najsmutnejšie na chovateľstve je odprevádzať na večnosť postupne svojich parťákov v každodennom živote.
"Boris Kollár", ako ho nazvala naša dcéra, bol silný individualista, provokatér, bitkár a nežné, túlivé, poslušné zlatíčko v jednom ryšavom tele zároveň.
Od troch rokov bol sledovaný kardiológom, bez nutnosti liečby. V októbri už začali prvé zdravotné problémy a odvtedy to "išlo dolu vodou", toto horúce počasie mu neprialo.

Dnešné ráno sa už nezobudil. Podravuj všetkých hore Borisko, nikdy a teba nezabudneme"

28.06.2021

Dlhá výstavná prestávka spôsobená covidom bola konečne ukončená a klub cavalierov usporiadal nádhernú cavaliersku akciu.
V krásnom prostredí obce Trnovec na fotbalovom ihrisku, pri guláši, čapovanej kofole, za drevenými stolmi pod stromami sme sa konečne stretli s rovnako postihnutými ľuďmi :-)
Tentokrát sa nejednalo o žiadne oficiálne tituly, o to bola atmosféra srdečnejšia. Naozaj krásny oddychový deň (teda nie pre výbor a hodnotiacu komisiu :-) )
My sme prevetrali našu omladinu Jaceka a Klea a pribalili sme dedka Monaca a kingiu princeznú Kačenku, nech nejdeme taký prázdny

Unikátne bolo pre nás stretnúť na jednej výstave otca Monaca vo veku 11 rokov a 3 mesiace, jeho najstaršieho syna Joe Black vo veku 9 rokov a 5 mesiacov a súčasne aj jeho najmladšieho syna Klea 1 rok a 9 mesiacov - na fotke nižšie je Monaco v strede, Joe vľavo a Kleo vpravo.
Monaco si dokonca so svojim najstarším aj zasúťažil v triede veteránov a stále ešte očaruje svojim neodolateľným pohybovým drivom, vybehal si víťaza triedy a titul BOV

Ani mládež sa nedala zahanbiť, obaja sa krásne predviedli, urobili paničke obrovskú radosť.

A čerešnička na torte - naša princezná AUDREY Buco Cassanova (allias Kačenka) je od soboty oficiálne chovná sučka.

23.05.2021

Po sérií zlých správ a chovateľských neúspechov v zajatí Covid opatrení sme po dlhých 2 rokoch opäť vycestovali na týždňový výcvikový pobyt s názvom "Aktívny život so psom" do Poľskej Wegierskej Górky.

Spoločnosť zo Slovenska nám robili Divékyovci so svojim Bastienom (koikerhundom)

No čo Vám budem hovoriť - balzam na dušu to bol, a veľmi rýchlo nám ten čas ušiel. Kliknutím na fotografiu si môžete pozrieť fotodokumentáciu z nášho pobytu:

01.03.2021
Po dlhej a neliečiteľnej chorobe sme sa rozlúčili s našou prvou odchovanou tricolornou dámou, do poslednej chvíle uštekaná, pripravená vyštartovať vpred, keby to fyzicky išlo ...
To ticho nám doma trhá srdcia :-(
Spi sladko Dashenka, hlavne, že už ťa nič nebolí.

01.03.2021
Olinka je z najhoršieho vonku. Ešte stále berie antibiotiká, ale zápalové ukazovatele pomaly klesajú. Veríme, že už bude len dobre.

Avšak aby sme náhodou nezačali žiť normálny pozitívny život, naša veteránka Dashenka pomaly ale isto prehráva svoj ročný boj so zlyhávaním pečene.
Stále veríme na zázrak ...

17.02.2021
Ďaľší čierny deň pre našu chovateľskú stanicu.
Dnes sme prišli o očakávané šteniatka. Príroda je niekedy krutá.

Olinka bojuje so sepsou s vysokými horúčkami. Dúfame a pevne veríme, že bude v poriadku.

09.02.2021
Máme dlhoočakávanú novinku - ak sa nič mimoriadne nestane, tak sa v našej chovateľskej stanici v polovici marca narodia šteniatka vo farbe tricolor alebo blenheim.
Rodičia sú pre nás veľmi atraktívni, obaja sú súčasťou našej rodiny:
Otec ETAR Prokopská hvězda
Mama ODYSSEYA Merlin Bohemia akka Olinka
Pre oboch je to posledný vrh v našej chovateľskej stanici. Obaja sú multišampioni krásy, obaja majú zrelý vek, obaja majú ukážkovú cavaliersku povahu, obaja sú vyšetrení a zdraví.
Držte nám, prosím, palce (labky), aby sa nám to podarilo zdravé priviesť na tento svet.

08.02.2021
Na youtube vyšlo vídeo, kde predstavuje plemeno Cavalier king charles spaniel chovateľka nášho Etara a pre porovnanie plemena sú tam aj fotky našich kingáčov Angusa (BH) a Láďu (TR).
Nech sa páči, pozrite si medailón o našom plemene :-)

19.01.2021
Po v počasí škaredých vianociach dorazila už aj k nám snehová prikrývka.
Dúfame, že tento krásny mráz prehluší naše negatívne obdobie.
Láďa už funguje skoro ako zdravý, ale pod silným dozorom (pre tých čo nevedia, mal zlomenú spodnú sánku vpravo).
Olinku sme nakryli s našim krásnym veteránom Etarom a dúfame, že úspešne, začiatkom februára budeme múdrejší a snáď sa začneme tešiť.
Kačenka po prekonaní komplikácií falošnej kotnosti v kombinácií s očkovaním je už v úplnom poriadku a pomaly priberá na svoju pôvodnú váhu (chudnutie jej ale išlo rýchlejšie ako teraz priberanie, lebo je to naše žihadielko, čo moc nepoleží :-) ). Netrpezlivo očakávame jej háranie, aby sme navštívili kingieho princa, ale o tom nabudúce.
Veteráni sa držia v zdraví (klop-klop-klop)
Jacek rastie ako z vody, je to taký náš čierny macko

Tak takto si tu my teraz žijeme v lockdowne, ktorý sa nás teda ani moc nedotýka, okrem stretávania sa s ostatnými cavalierpozitívnymi chovateľmi a priateľmi.
Prajeme Vám všetkým hlavne to zdravíčko a udržanie si pozitívneho presvedčenia, že raz to predsa musí skončiť!!!